سئو و بهینه سازی فروشگاه اینترنتی
بهبود بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
چه در حال راهاندازی یک محصول جدید، ایجاد حضور در وب برای محل خردهفروشی خود، یا راهاندازی یک کسبوکار دراپ شیپینگ، هنگامی که میخواهید فروش آنلاین داشته باشید، مشکل مهمی برای حل آن وجود دارد: چگونه مشتریان را وادار کنید تا فروشگاه خود را پیدا کنند؟ افرادی که فروشگاه آنلاین شما را در یک موتور جستجو پیدا می کنند احتمالاً به دنبال محصولاتی مانند شما هستند، بنابراین احتمال خرید چیزی بیشتر است. شما می توانید از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای بهبود رتبه بندی فروشگاه خود در موتورهای جستجو و کمک به مشتریان برای یافتن محصولات شما استفاده کنید.
نمای کلی سئو فروشگاه اینترنتی
بسیاری از افرادی که در اینترنت چیزی را
جستجو می کنند با موتور جستجویی مانند گوگل یا بینگ شروع می کنند. این موتورهای جستجو
به گونهای طراحی شدهاند که از اطلاعات مختلف از وبسایتها برای ایجاد فهرست رتبهبندیشده
نتایج برای یک جستجوی خاص استفاده کنند. موتورهای جستجو تعیین میکنند که کدام وبسایتها
به احتمال زیاد مرتبط با عبارت جستجو هستند و سپس نتایج را به ترتیب مرتبط بودنشان
نشان میدهند.
عوامل زیادی بر روی سئو سایت فروشگاه اینترنتی تاثیر دارد:
- تعداد پیوندهای طبیعی (غیر پولی یا رسانه های اجتماعی) که از سایر وب سایت ها به فروشگاه شما اشاره می کنند
- اعتبار وب سایت بر اساس تعامل و عوامل دیگر
- سن نام دامنه شما
- ساختار وب سایت و محتوایی که برای موتورهای جستجو بهینه شده است
وقتی در فروش اینترنتی آنلاین تازه کار هستید، انجام
کارهای زیادی در مورد سه عامل اول ممکن است دشوار باشد. برای ایجاد شهرت برای برند
خود و ایجاد لینک سایر سایت ها به سایت شما زمان می برد. می توانید در استراتژی سئو سایت فروشگاهی اینرنتی خود برای بلندمدت برنامه ریزی کنید.
در کوتاه مدت، ساده ترین راه برای جذب ترافیک
بیشتر به فروشگاه آنلاین شما این است که محتوای خود را بهینه کنید تا موتور جستجو آن
را به عنوان مرتبط با سؤالات مربوط به محصولات شما تشخیص دهد. منظور ما از سئو همین
است.
میتوانید با استفاده از اپلیکیشنهای فروشگاه
Shopify App بهینهسازی فروشگاه آنلاین خود
را برای موتور جستجو تجزیه و تحلیل کنید.
برای سئو بهینه سازی فروشگاه آنلاین خود برای
موتورهای جستجو، می توانید چند مرحله اساسی را دنبال کنید:
کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و برند شما
را پیدا کنید. مشتریان از چه عبارات جستجویی می توانند برای یافتن فروشگاه شما استفاده
کنند؟
کلمات کلیدی را به محتوای خود اضافه کنید،
از جمله عنوان صفحه، توضیحات، و متن جایگزین تصویر.
اطمینان حاصل کنید که URL ها و نام فایل های شما با محتوا
مطابقت دارند.
دامنه کامل خود (به عنوان مثال: https://www.your-shopify-domain.com/sitemap.xml) را به
کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید تا وب سایت فروشگاه آنلاین شما به راحتی قابل خزیدن و
فهرست بندی شود.
توجه داشته باشید
گوگل در عرض 48 تا 72 ساعت پس از افزودن
یا به روز رسانی اطلاعات، سایت شما را به صورت خودکار ایندکس می کند. شما نمی توانید
گوگل را مجبور کنید که سایت خود را دوباره فهرست کند، اما می توانید با استفاده از
کنسول جستجوی گوگل از آنها بخواهید این کار را انجام دهند. گوگل همه صفحات یک سایت
را ایندکس نمی کند. هنگامی که سایت شما از راهنمای کنسول جستجوی گوگل ایندکس می شود،
در مورد آنچه باید انتظار داشته باشید بیشتر بیاموزید.
تولید محتوا ایجاد کنید که مرتبط با محصولات
شما باشد و سایر وب سایت ها را تشویق کنید تا به فروشگاه آنلاین شما پیوند دهند.
می توانید اطلاعات بیشتر در مورد هر یک
از این مراحل را در مقالات دیگر این بخش بیابید.
کسب و کار خود را توسعه دهید
اگر برای بهبود سئو فروشگاه خود به کمک
نیاز دارید، می توانید یک متخصص Shopify
را استخدام کنید.
ویژگی های سئو داخلی در Shopify
فروشگاه های آنلاین Shopify دارای سئو داخلی و ویژگی هایی هستند که به شما در بهینه سازی محتوای خود کمک می کند. برخی از سئو به صورت خودکار مراقبت می شوند: برچسب های متعارف تولید شده به صورت خودکار به صفحات اضافه می شوند تا از نمایش محتوای تکراری در نتایج جستجو جلوگیری شود، فایل های sitemap.xml و robots.txt وب سایت شما به طور خودکار تولید می شوند، و تم ها به طور خودکار برچسب های عنوانی را ایجاد می کنند که شامل شما می شود. نام فروشگاه. همچنین، تم ها باید دارای گزینه های پیوند و اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی باشند تا بازاریابی فروشگاه خود را برای شما آسان تر کند.
میتوانید محتوای خود را با استفاده از
ویژگیهای داخلی Shopify بهینه کنید:
میتوانید تگهای عنوان، توضیحات متا و
آدرسهای اینترنتی را برای پستهای وبلاگ، صفحات وب، محصولات و مجموعهها ویرایش کنید.
می توانید متن جایگزین را برای تصاویر ویرایش کنید.
انجمن های Shopify
شامل یک دسته بازاریابی تجارت الکترونیک است که در آن می توانید سؤالات
سئو بپرسید، پیوندها را تعویض کنید و در مورد سایر موضوعات بازاریابی بحث کنید.
ویرایش robots.txt.liquid
موتورهای جستجو، مانند گوگل، دائماً در
اینترنت در جستجوی داده های جدید به عنوان منبعی برای نتایج جستجوی خود می خزند. فایل
robots.txt به رباتهای موتور جستجو، معروف
به خزندهها، میگوید که چه صفحاتی را باید از فروشگاه آنلاین خود مشاهده کنید. همه
فروشگاههای Shopify یک فایل robots.txt پیشفرض دارند که برای بهینهسازی موتور جستجو (SEO) بهینه است.
نقشه سایت "site map" شما توسط موتورهای جستجو برای
قرار دادن فروشگاه آنلاین شما در نتایج موتورهای جستجو استفاده می شود. بیاموزید که
چگونه نقشه سایت خود را پیدا کرده و ارسال کنید.
در این صفحه
بررسی اجمالی
robots.txt.liquid را ویرایش کنید
سفارشی سازی robots.txt.liquid
را حذف کنید
بررسی اجمالی
فایل پیشفرض robots.txt
برای اکثر فروشگاهها کار میکند، اما میتوانید فایل را از طریق الگوی
تم robots.txt.liquid ویرایش کنید. می توانید ویرایش های زیر را انجام دهید:
خزیدن برخی URL
ها را مجاز یا ممنوع کنید
قوانین تاخیر خزیدن را برای خزنده های خاص
اضافه کنید
URL های نقشه سایت اضافی را اضافه کنید
خزنده های خاص را مسدود کنید
فایل robots.txt
در فهرست اصلی نام دامنه اصلی فروشگاه Shopify
شما قرار دارد. به عنوان مثال: johns-apparel.com/robots.txt.
احتیاط
این یک سفارشی سازی پشتیبانی نشده است.
پشتیبانی Shopify نمی تواند به ویرایش فایل robots.txt.liquid کمک کند. اگر نیاز به ویرایش فایل
robots.txt.liquid خود دارید، می توانید یک متخصص Shopify
را استخدام کنید تا کد را برای شما ویرایش کند. استفاده نادرست از این
ویژگی می تواند منجر به از دست رفتن تمام ترافیک شود.
robots.txt.liquid را ویرایش کنید
اگر می خواهید فایل robots.txt.liquid را ویرایش کنید، باید با یک متخصص
Shopify کار کنید یا در ویرایش کد و SEO تخصص داشته باشید.
میتوانید از Liquid
برای افزودن یا حذف دستورالعملها از الگوی robots.txt.liquid استفاده کنید. این روش توانایی
Shopify برای به روز رسانی خودکار فایل
در آینده را حفظ می کند و توصیه می شود. برای راهنمای کامل در مورد ویرایش این فایل،
به صفحه توسعه دهنده Shopify Customize
robots.txt.liquid مراجعه کنید.
قبل از ویرایش فایل robots.txt.liquid، هرگونه سفارشی سازی یا راه
حل قبلی، مانند استفاده از یک سرویس شخص ثالث مانند Cloudflare
را حذف کنید.
مراحل:
از سرپرست Shopify
خود، به فروشگاه آنلاین > تم ها بروید.
روی Actions
و سپس Edit Code کلیک کنید.
روی Add a new
template کلیک کنید و سپس robots را انتخاب کنید.
تغییراتی که می خواهید در قالب پیش فرض ایجاد کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد متغیرهای مایع و موارد استفاده رایج، به صفحه توسعه دهنده Shopify Customize robots.txt.liquid مراجعه کنید.
تغییرات را در فایل robots.txt.liquid در موضوع منتشر شده خود ذخیره
کنید.
تغییرات فوری هستند، اما خزنده ها گوگل همیشه
فورا واکنش نشان نمی دهند. میتوانید تغییرات را با استفاده از تستکننده robots.txt Google آزمایش کنید.
همچنین می توانید محتویات قالب را حذف کرده
و قوانین متن ساده را جایگزین آن کنید. این روش اکیداً توصیه نمی شود، زیرا قوانین
ممکن است قدیمی شوند. اگر این روش را انتخاب میکنید، Shopify
نمیتواند مطمئن شود که بهترین شیوههای SEO به مرور زمان در robots.txt شما اعمال میشود، یا با بهروزرسانیهای
آینده تغییراتی در فایل ایجاد میکند.
توجه داشته باشید
تغییرات ThemeKit
یا خط فرمان فایل robots.txt.liquid
را حفظ می کند. آپلود یک تم از داخل بخش Themes ادمین Shopify، robots.txt.liquid
را وارد نمی کند.
سفارشی سازی robots.txt.liquid
را حذف کنید
اگر میخواهید دوباره از فایل robots.txt پیشفرض استفاده کنید، یک کپی
از سفارشیسازیهای قالب robots.txt.liquid
خود را ذخیره کنید زیرا باید الگو را حذف کنید، که قابل برگشت نیست.
مراحل:
از سرپرست Shopify
خود، به فروشگاه آنلاین > تم ها بروید.
روی Actions
و سپس Edit Code کلیک کنید.
روی robots.liquid
کلیک کنید و سپس روی Delete file
کلیک کنید.
اگر همچنان می خواهید robots.txt.liquid را حذف کنید، روی Delete file کلیک کنید.
همیشه میتوانید فایل robots.txt.liquid را در آینده ویرایش کنید، یا اگر
سفارشیسازیهای قبلی خود را ذخیره کردهاید، میتوانید با کپی کردن روی سفارشیسازیهای
ذخیرهشده قبلی، تغییرات خود را دوباره انجام دهید.
افزودن کلمات کلیدی برای سئو به فروشگاه
Shopify
شما
کلمات کلیدی در جست و جوهایی که افراد در
موتورهای جستجو وارد می کنند ظاهر می شوند. برای مثال، شخصی ممکن است کفش آبی را در
کانادا جستجو کند. کلمات کلیدی در این جستجو کفش آبی و کانادا خواهد بود. برای اینکه
فروشگاه شما در نتایج جستجو بالاتر به نظر برسد، باید سعی کنید دریابید که مشتریان
شما از چه کلمات کلیدی برای یافتن محصولات شما استفاده می کنند و آن کلمات کلیدی را
به محتوای خود اضافه کنید.
میتوانید از ابزارهای آنلاین برای دریافت
ایدههای کلمه کلیدی استفاده کنید و بفهمید که یک کلمه کلیدی چقدر در یک عبارت جستجو
استفاده میشود. بهتر است کلمات کلیدی را انتخاب کنید که مختص محصولات و تجارت شما
هستند، اما اغلب در جستجوها ظاهر می شوند. به خاطر داشته باشید که هر چه کلمات کلیدی
شما ترافیک بیشتری داشته باشند، فروشگاه شما در جستجوها رقابت بیشتری خواهد داشت، بنابراین
فروشگاه شما ممکن است نزدیک به بالای نتایج جستجو نشان داده نشود.
توجه داشته باشید
کلمات کلیدی را با استفاده از آنها در عبارات
و جملات خوانا و طبیعی اضافه کنید. مشتریان روی پیوندهایی که از کلمات کلیدی به صورت
تصادفی استفاده می کنند کلیک نمی کنند و موتورهای جستجو ممکن است وب سایت هایی را که
از عبارات خواندنی استفاده نمی کنند نادیده بگیرند.
چهار مکان اصلی وجود دارد که می توانید
کلمات کلیدی را برای بهبود بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای فروشگاه آنلاین
خود اضافه کنید:
عنوان صفحات
توضیحات متا
برچسب های ALT
محتوای بدنه یک صفحه
نکته
برای دیدن ویدیوهای بیشتر به کانال یوتیوب
ما مراجعه کنید.
در این صفحه
عنوان و متا توضیحات یک صفحه را ویرایش
کنید
متن جایگزین تصویر را تنظیم کنید
کلمات کلیدی را به هدر H1 برای یک صفحه اضافه کنید
استفاده از کلمات کلیدی در محتوای صفحه
عنوان و متا توضیحات یک صفحه را ویرایش
کنید
تگ عنوان و توضیحات متا دو مورد از مهمترین
عناصر سئو هستند. آنها در نتایج موتورهای جستجو نشان داده می شوند و اطلاعاتی را در
اختیار افرادی قرار می دهند که به دنبال چیزهای مرتبط با محصولات شما هستند. یک عنوان
و توضیحات خوب، مشتریان را تشویق می کند تا برای بازدید از فروشگاه شما، روی پیوند
در نتایج جستجو کلیک کنند.
همچنین می توانید عنوان و توضیحاتی را برای
فروشگاه آنلاین خود تعیین کنید.
مراحل:
در قسمت پیش نمایش لیست موتورهای جستجو،
روی ویرایش سئوی وب سایت کلیک کنید.
در قسمت عنوان صفحه، عنوان توصیفی را وارد
کنید. این عنوان به صورت لینک در نتایج موتورهای جستجو نشان داده می شود. می توانید
حداکثر 70 کاراکتر در عنوان وارد کنید. درباره عنوان صفحات بیشتر بیاموزید.
توضیحاتی را برای لیست موتور جستجو وارد
کنید. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی مرتبط را برای کمک به مشتریان جدید برای یافتن
پیوند شما و درج نام فروشگاه خود درج کرده اید. به جای لیستی از کلمات کلیدی، از عبارات
طبیعی و قابل خواندن استفاده کنید. شما می توانید حداکثر 320 کاراکتر در توضیحات وارد
کنید. درباره توضیحات متا بیشتر بیاموزید.
توجه داشته باشید
عنوان صفحه و توضیحات متا دارای محدودیت
های کاراکتر هستند. اگر متن بیشتری را فراتر از محدودیت کاراکتر وارد کنید، عنوان و
توضیحات صفحه شما در نتایج موتور جستجو کوتاه می شود.
روی ذخیره کلیک کنید.
یک عنوان و توضیحات برای فروشگاه آنلاین
خود تعیین کنید
مراحل:
از مدیر Shopify خود، به فروشگاه آنلاین > تنظیمات برگزیده بروید.
با پیروی از بهترین شیوه های سئو، عنوان
و توضیحات متا را برای فروشگاه خود وارد کنید.
روی ذخیره کلیک کنید.
عنوان صفحه
موتورهای جستجو برچسب عنوان را با محتوای
صفحه شما مقایسه می کنند تا مشخص کنند که عنوان صفحه با آنچه در مورد آن صفحه است مطابقت
دارد یا خیر. عنوان به صورت یک لینک قابل کلیک در نتایج موتورهای جستجو نشان داده می
شود. شما می توانید برچسب عنوان را برای موتورهای جستجو به چند روش بهینه کنید:
از یک عنوان منحصر به فرد و توصیفی استفاده
کنید.
مهم ترین کلمات کلیدی هدف خود را برای هر
محصول، مجموعه، صفحه وب یا پست وبلاگ نزدیک به ابتدای عنوان قرار دهید.
عنوانی را وارد کنید که 70 کاراکتر یا کمتر
باشد، زیرا اکثر موتورهای جستجو عناوین طولانی تر را کوتاه می کنند.
مطمئن شوید که تگ عنوان شما قابل خواندن
است.
توضیحات متا
توضیحات متا، بیت مختصری از متن است که
در نتایج موتورهای جستجو پس از تگ عنوان نشان داده می شود. توضیحات متا را می توان
برای صفحات وب، صفحات محصول، صفحات مجموعه و پست های وبلاگ در Shopify تنظیم کرد. اطمینان حاصل کنید که هر صفحه دارای توضیحات متا منحصر به فردی
است که از زبان ساده و مستقیم استفاده می کند. یک توضیح خوب افراد بیشتری را تشویق
می کند تا روی لینک فروشگاه شما کلیک کنند.
متن جایگزین تصویر را تنظیم کنید
موتورهای جستجو می توانند متن موجود در
محتوای شما را بخوانند، اما نمی توانند تصاویر را بخوانند. می توانید از متن جایگزین
توصیفی (alt) برای کمک به موتورهای جستجو برای یافتن محتوای شما استفاده کنید. متن
جایگزین همچنین یک ویژگی مهم دسترسی برای افرادی است که دارای اختلالات بینایی هستند.
هنگامی که متن جایگزین مینویسید، از کلمات
کلیدی صفحهای که تصویر نشان داده شده است استفاده کنید. از عبارات خواندنی استفاده
کنید که آنچه را که در تصویر ظاهر می شود توصیف می کند، نه آنچه را که می خواهید دیگران
در مورد تصویر فکر کنند.
می توانید متن جایگزین را برای تصویر محصول،
تصویر ویژه مجموعه یا تصویر ویژه پست وبلاگ تنظیم کنید. این فرآیند برای یک تصویر محصول
کمی متفاوت از دو مورد دیگر است.
مراحل:
از سرپرست Shopify خود، به محصولات بروید.
روی محصول با تصویری که می خواهید ویرایش
کنید کلیک کنید.
روی تصویر کلیک کنید و سپس روی ویرایش متن جایگزین کلیک کنید.
متن جایگزین توصیفی را برای تصویر وارد
کنید.
روی ذخیره متن جایگزین کلیک کنید.
برای تنظیم متن جایگزین برای یک مجموعه
یا تصویر ویژه پست وبلاگ:
روی نام مجموعه یا پست وبلاگی که میخواهید
ویرایش کنید کلیک کنید.
در زیر تصویر، روی Update کلیک کنید و سپس روی Edit image کلیک کنید.
متن جایگزین توصیفی را برای تصویر وارد
کنید.
روی ذخیره کلیک کنید.
کلمات کلیدی را به هدر H1 برای یک صفحه اضافه کنید
یک هدر H1 است

.jpg)


نظرات
ارسال یک نظر